Keresés
OK
Pályázataink - Projektjeink  /  Mi a Korszerű Gyakorlat?  /  Koncepciók  /  Ügyfelek  /  Szolgáltatásaink  /  
Ügyfélszolgálat
Név
Szervezet
E-mail
Telefon
Elvárás
Tovább
DFTéma
További témák
Fogalomtár
A cselekvés alapsztenderdje Azt fejezi ki, hogy mi az, ami mindig megtörténik cél és eredmény között.
A gondolkodás alapsztenderdje Az emberi gondolkodási folyamat menete.
A szakmai hozzáértés diktatúrája Mindenki, nem a vezető célja miatt, hanem saját jól felfogott érdeke miatt elfogadja, hogy a legjobban működni akkor tudunk, ha egy adott kérdésbe csak az szólhat bele, aki ért hozzá.
A teljesítményszint meghaladása Pozitív eltérés a tervezett eredményhez képest, amivel az ügyfél mindig elégedett.
Az eredmény minőségparaméterei Forma, tartalom, mennyiség, idő, költségek.
Belső kontrollpont Mi magunk állapítjuk meg a folyamat azon a részeinél, ahol gondolkodási pontot érdemes alkalmaznunk, hogy megnézzük, még mindig jó irányba haladunk-e.
Belső szabályok A vezetői utasítások (amiket kötelező betartani), a receptúra (a szakmai hozzáértés) és a sztenderdek (azok az előírások, melyeket úgy végzünk, ahogy le vannak írva, vagy jobban).
Belső szállító A munkaszervezeten belüli folyamatgazda.
Belső ügyfél A munkaszervezeten belüli ügyfél.
Benchmark Az a külső mérce, amit el akarunk érni, ami jobb nálunk, ami húzóerő lehet.
Best practice Az a gyakorlat, ahogy valamilyen tevékenységet legjobb tudásunk szerint egy adott pillanatban űzni lehet.
Business flow Ütemezés, beosztás, ütemterv.
Cég/intézmény A sztenderdizálás rendszerének harmadik, legnagyobb egysége az értékteremtési oldalon.
Cogens szabályok Olyan, munkaszervezeten kívül született szabály, amely hat(hat) a munkaszervezet működésére, és ebben az esetben betartása kötelező, attól eltérni nem lehet.
Crosby ötösfogata A folyamatgazdának úgy kell az ügyfél érdekét szolgálnia, hogy összehangolja és egyszerre megfeleljen a külső szállítói, a belső szállítói, a folyamatvezetői, a külső sztenderdizátori és a külső társadalmi környezet elvárásainak.
Deduktív logika Magyarázó logika. Akkor használjuk, ha kérdeznek minket.
Diszpozitív szabály Olyan, munkaszervezetn kívül született szabály, amely hat(hat) a munkaszervezet működésére, azonban a betartása során a jobbítás és a jobb munkavégzés érdekében el lehet tőle térni.
Döntés Az emberi gondolkodási folyamat eredménye akkor, ha a folyamatgazda, azaz a gondolkodó személy döntésképességgel is rendelkezik.
Döntési képesség A jó döntés meghozatalának képessége, gondolkodási képesség.
Döntésképesség Cselekvőképességi kategória, azaz egy adott döntéshelyzethez tapadó cselekvőképesség kifejezése, tehát nem más, mint felhatalmazás.
Egyezőség ára Az a pénzben kifejezett érték, amennyibe a folyamat kerül, ha nincs benne hiba.
Egyezőség Amikor nincs eltérés a megállapodáshoz képest.
Egyszerűsített sztenderd Sztenderdizálási módszer, melyet akkor használunk, ha fontos a gyorsaság; vagy ha az, akinek készítjük, nem rendelkezik sztenderdizálási kompetenciákkal.
Elemzés A releváns információk értelmezése.
Ellenőrzés A cél és az eredmény utólagos összehasonlítása.
Ellenőrzési pont A cselekvést követő fixált gondolkodási pont.
Eltérés ára Az a pénzben kifejezett érték, amennyibe a hiba és annak következményei kerülnek.
Eltérés A teljesítményszinttől való eltérés jelentheti a teljesítményszint meghaladását (pozitív eltérés) és a hibát (negatív eltérés).
Emberek vezetése Szervezet vezetése.
Eredeti vezető Az a vezető, aki a tulajdonostól kapja felhatalmazását.
Eredmény Az output és az outputhoz vezető folyamat összessége.
Eredménysztenderd Sztenderdizálási módszer, melyet akkor használunk, ha a folyamat végén létrejövő eredményt akarjuk az utolsó szegletéig meghatározni.
Érték Az a fizikailag kézzel nem fogható output, ami a vevőnél keletkezik.
Értékteremtési főfolyamat Az a folyamat, melynek megtérülését önmagában mérjük.
Eszközök A folyamatvezetői inputok egyik fajtája.
Extenzív munkatárs Aki a káoszt kedveli, és aki számára a munkafolyamatok is csak addig érdekesek, amíg rendet nem tesz a káoszban.
Feladat Az értékteremtési rendszer legkisebb egysége.
Fixált ügyfél Aki a megbízást követően a folyamatban marad, tehát a teljesítés is neki szól.
Folyamatgazda A folyamat egyik szereplője, aki a folyamatot uralni akaró menedzser és a jó gazda szerepét akarja egyesíteni. Úgy vigyáz minden folyamatára, mint a sajátjára.
Folyamatmodell A folyamat megtervezését segítő modell.
Folyamatok vezetése A működés vezetése.
Folyamatszereplők Ügyfél, folyamatgazda, szállító.
Folyamatsztenderd Sztenderdizálási módszer. Esetében a kérdés már nemcsak az, hogy milyen egymás utáni vagy időrendi sorrendbe állítjuk a folyamatállomásokat, hanem az is, hogy milyen inputokat kapunk a folyamatunkhoz, mi lesz az output, amit létrehozunk, illetve, hogy mik az elvárások ezekkel szemben.
Folyamatterv

A cselekvés alapsztenderdjében a folyamattervezési szakasz outputja.

Folyamattervezés Tervezés akkor, amikor még nem vagyunk a végrehajtási szakaszban, tehát tervezni tudunk, előre tudunk gondolkodni.
Folyamattervezési szakasz A cselekvés alapsztenderdjében a második szakasz.
Folyamatvezetői input Kompetenciák és értékképességek, sztenderdek, eszközök, koncepció.
Folyamatvezető A folyamatvezetői inputok folyamatgazdája.
Forma Küllem, szolgáltatásnál annak helye.
Határozott időre szóló értékteremtő főfolyamat Projekt.
Horizontális kompetencia Amihez nemcsak egy vagy néhány embernek kell értenie a munkaszervezetben, hanem saját folyamatain belül mindenkinek.
Idő A legtöbb esetben határidőt vagy megvalósítási időszakot jelöl.
Időzítéssztenderd Sztenderdizálási módszer. Lényege, hogy a különböző mérőszámok közül az időt, az időtartamot tartja a legfontosabbnak.
Induktív logika Következtető logika. Akkor szoktuk használni, amikor belső gondolkodási folyamataink vannak.
Intenzív munkatárs Az, aki tudja, hogy ha már rend van körülötte, akkor azt fenn is kell tartania, illetve jobbá kell tennie a már létező rendszert.
Irány Stratégia.
Javaslat A gondolkodási folyamat eredménye akkor, ha a folyamatgazda, azaz a gondolkodó személy nem rendelkezik döntésképességgel.
Jó szállító Az a személy, aki pontosan meg tudja csinálni azt, amit az ügyfél tollba mond neki, amit az ügyfél elvár tőle.
Jobb szállító Az a személy, aki jobban tudja, mire van szüksége az ügyfélnek, mint ő maga.
Kérdés Információhiány.
Klasszikus input A szállítótól érkező input.
Kompetencia Amikor a folyamatgazda tudja, hogy mit és hogyan kell végrehajtania, és ezt önállóan tenni képes.
Kompetenciák és értékképességek Egyike a folyamatvezérlő inputoknak.
Komplex folyamatsztenderd Sztenderdizálási módszer, amire akkor van szükségünk, ha egy folyamaton belül a különböző folyamatállomásokat más-más folyamatgazda uralja.
Kompromisszum Olyan logikai rendszer outputja, amely az emberektől mindig az elfogadást várja el, soha nem az egyetértést.
Kompromisszumos rendszer Elfogadásra épülő rendszer.

Koncepció
horizontális tárgya

Stratégia, rendszer vagy módszer.
Koncepció Szinonimája mind a stratégiának (irány), mind a rendszernek (rend), mind a módszernek (mód) úgy, hogy eközben e három fogalom nem szinonimája egymásnak.
Koncepció vertikális tárgya Fogalom/fogalmak, folyamat/folyamatok, személy/szervezet.
Konkurencia Az a piaci szereplő, akitől tanulhatunk, ha valamit jobban csinál.
Konszenzuális
rendszer
Egyetértésre épülő rendszer.
Konszenzus Olyan logikai rendszer outputja, amely az emberektől mindig az egyetértést várja el, soha nem az elfogadást.
Kontrollpont A cselekvést megelőző fixált gondolkodási pont.
Költségek Az egyezőség árának meghatározását jelenti.
Következtetés Mindig azzal az igével írjuk le, ami a gondolkodási folyamat eredménye, tehát döntést hozunk, javaslatot teszünk, vagy állítunk.
Külső kontrollpont Célja, hogy bevonja az ügyfelet az adott folyamatba.
Külső szabályok A munkaszervezetn kívül keletkezett, de rá (is) ható szabályok, amelyek lehetnek cogensek vagy diszpozitívak.
Külső szállító A munkaszervezeten kívüli folyamatgazda, akit a jog és a marketing beszállítónak hív.
Külső sztenderdizátor Jogszabályalkotó.
Külső ügyfél A munkaszervezeten kívüli ügyfél.
Magfolyamat Az a munkaszervezeten belüli folyamat, melyet a vevő indít el, hozzá érkezik, és amiért a vevő fizet, hacsak tudatosan le nem mondtunk a fizetségről.
Márka A vevő vásárlói folyamatának lerövidítése.
Megállapodás A cselekvés alapsztenderdjében a megállapodáskötési szakasz outputja.
Megállapodáskötés Az a pont, amikor biztosan tudjuk, mi az ügyfél elvárása, mi a teljesítményszint.
Megállapodáskötési szakasz A cselekvés alapsztenderdjében az első szakasz.
Megbízási kereszt A megállapodáskötési folyamat állandósítására szolgáló gondolkodási technika.
Mennyiség Az eredmény mennyiségi kifejeződése.
Mérés Az összes releváns információ összegyűjtése.
Minőség Az eredmény és a teljes hozzá vezető folyamat. Nem egyszerűen az eredményt akarjuk minőségivé tenni, hanem az ahhoz vezető teljes folyamatot.
Minőségsztenderd A sztenderdet választók körében abszolút, rögzített minőségszint.
Munkafolyamat A működési rendszerünk legkisebb egysége, a célt az eredménnyel, outputtal összekötő szakasz.
Munkakör Az egy folyamatgazda által uralt folyamatok összesége, egyszersmind a sztenderdizálás rendszerének második egysége a működési oldalon.
Munkamenetsztenderd Sztenderdizálási módszer, melyet akkor használunk, ha a folyamatállomások egymásutániságát, sorrendjét akarjuk rögzíteni.
Működési folyamatrendszer Egy munkaszervezetben a folyamatok egymáshoz való viszonyának rendszere, egyszersmind a sztenderdizálás rendszerének harmadik, legnagyobb egysége a működési oldalon.
Működési folyamattérkép Működési folyamatrendszer.
Műszerfal Azon releváns mérőszámok összessége, amelyek támogatnak minket gondolkodási folyamatainkban, hogy meg tudjuk ítélni, az egyezőségbe, a pozitív eltérésbe vagy a negatív eltérésbe tartunk-e.
Műszerfalsztenderd Sztenderdizálási módszer, a teljes mérési és elemzési rendszer meghatározása egy munkafolyamatban.
Negatív eltérés Hiba.
Nem fixált ügyfél Aki a megbízás után nem marad a folyamatban.
Nem reprezentáns szállító Aki helyettesíthatő a folyamatban.
Nem reprezentáns ügyfél Akit nem emlegetünk referenciaként.
Piramismodell Jellemzője, hogy gyorsan tolódnak lefele a cselekvési folyamatok, és tartanak felfele a gondolkodási folyamatok.
Pozitív eltérés A teljesítményszint meghaladása.
Projekció A vízió azon szelete, amelyet megvalósíthatóvá teszünk, és időben is definiáljuk.
Projekt Határozott időre szóló értékteremtő főfolyamat.
Reális helyzetelemzés A releváns információkat tartalmazza rendszerbe helyezve.
Rendszer A rend és az azt megteremteni képes eszközök összessége.
Reprezentáns szállító Aki nélkülözhetetlen az ügyfél számára.
Reprezentáns ügyfél Akit egy cég referenciaként, az ügyfelek ügyfeleként szokott emlegetni.
Robosztusság Kiegyensúlyozottság, kiszámíthatóság, megingathatatlanság, kibillenthetetlenség.
Stratégia Irány.
Szabályok A folyamatvezetői inputok egyik fajtája.
Szabvány Olyan sztenderd, amely fizikailag kézzelfogható outputot rögzít.
Szállító A folyamat egyik szereplője.
Származtatott vezető Az a vezető, aki egy eredeti vezetőtől kapja felhatalmazását.
Szervezet Közösség, együtt dolgozó emberek.
Sztenderd Az a belső szabály, amit vagy úgy kell csinálni, ahogy leírták, vagy jobban. A sztenderd a belső szabályok azon típusa, amely rögzít egy teljesítményszintet, de ebben megengedi a pozitív eltérést.
Sztenderdizálás A jobbítás állandósítása, a robosztussá tehető folyamatok állandósítása.
Tanulság Olyan következtetés, amelyben már benne van a szubjektum is.
Tartalom Az eredmény funkcionalitását jelzi.
Technika Egy már készséggé tett módszer.
Teljes sztenderd Sztenderdizálási módszer, mely egy eredmény-, egy folyamat- és egy műszerfalsztenderdből áll össze.
Teljesítményszint Az a szint, amiben szeretnénk megállapodni, amit a megbízási kereszt rögzít.
Teljesítménysztenderd Sztenderdizálási módszer, mely egy eredmény- és egy folyamatsztenderdből áll össze.
Termék1 A sztenderdizálás rendszerének legkisebb egysége az értékteremtési oldalon; amiben az érték az ügyfelünk, illetve a vevőnk számára minden esetben testet ölt. Lehet immateriális (nem kézzelfogható) és materiális (kézzelfogható), azaz szolgáltatás és áru.
Termék2 Az, amiért a külső ügyfelek közvetlenül vagy közvetetten fizetnek.
Terv szerinti végrehajtás A cselekvés alapsztenderdjében a harmadik szakasz.
Terv A sztenderdek azon típusa, amely ugyan egyszeri, kitüntetett esetre, de hosszabb távra születik, és amit az eltérés árának magas kockázata miatt sztenderdizálunk.
Tervezés arról szól, hogyan tervezünk meg egy teljes cselekvéssort az első inputtól az utolsó outputig.
Transzparencia Átláthatóság, áttekinthetőség; valami, ami a rendbe akar tartani.
Tulajdonosi inputok Vízió, misszió, érték, tőke, eredeti vezető kiválasztása.
Tűréshatás

A teljesítményszinttől való olyan eltérés, amelyet az ügyfél még elfogad.

Utasítás
Olyan belső szabály, amelytől nem lehet eltérni.
Ügyfél A folyamat egyik szereplője.
Ügyfelek horizontális céljai Transzparencia, sztenderdizálás: Mit – Rendszer, sztenderdizálás: Hogyan – Stratégia, önálló megvalósítás (módszer).
Üzlet (értékteremtés, projekt) A sztenderdizálás rendszerének második egysége az értékteremtési oldalon.
Vertikális
kompetencia
Olyan kompetencia, amihez kifejezetten csak egy vagy néhány embernek kell értenie a munkaszervezetben.
Vezető Aki meghatározza a folyamatok rendjét, hogy azok képesek legyenek a vevőelégedettségnek megfelelően működni.
Vízió Az ötlet és az általa megnyitott jövőkép.

 

DFTéma  /  DFTV  /  Fogalomtár  /  Cégadatok  /  Kapcsolat  /  Impresszum  /  FIR  /  Képzéseink  /  PAT elégedettségmérés  /  
Készítette