Telefon: +36 1 266 7601
Levelezési cím: 1051 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 22. 2. lház. 2. em. 14.
ügyfélszolgálatunk címe: 1051 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 22. 2. lház. 2. em. 14.
E-mail: info@korszerugyakorlat.hu
A felnőttképzési intézmény képzési programjai ügyfélfogadási időben ügyfélszolgálatunkon megtekinthetőek.
ügyfélfogadási idő:
hétfő és szerda: 08:00-12:00
Nyilvántartásba vételi szám: E-000129/2014
Engedélyezett képzési programjaink listáját itt tekintheti meg: Képzési programok
A szervezet a közösség szinonímája, valamilyen cél érdekében összetartozó közeg. Ez lehet munkacél, de lehet civil szerveződés is. Ebből következik a szervezeti
identitás mint fogalom. A szervezet lehet csoport vagy emberek közössége, akiknek van közös identitása. Nem arra tudnak válaszolni, hogy külön kicsodák, hanem arra, hogy együtt
kicsodák:vagyis van szervezeti identitásuk.
Milyen típusai vannak a szervezetnek?
Lehet civil tevékenységre szerveződő,
vagy munkára szerveződő: érteni kell, hogy mi az a kötelesség, hogy mi az, hogy “kell”.
Egy munkaszervezetben a fegyelem többletével is számolni kell. Beugrófeltétel,
hogy van-e közös identitásom a szervezettel, ezt a szóhasználat is kifejezi: Én "DFT-s" vagyok, Én “vodás” vagyok,
Én “xy-os” vagyok stb.
Azokkal az emberekkel lehet csak jól működő kommunikációs rendszert működtetni, akiknek van szervezeti
identitásuk. Tehát az egy szervezetben dolgozó embereknek élniük kell a szabad akaratukkal: akarok-e ott dolgozni vagy nem? Ha nincs azonosság, hasonulás, akkor nincs jól működő kommunikációs
rendszer.
Végül meg kell vizsgálnunk, hogy ki tartozik bele a munkaszervezetbe?
Dilemmák:
- meddig terjed a “munkaszervezet”?
- három különböző cég lehet egy szervezet?
- hol helyezkedik el a vevő?
- egy szervezet = egy jogi személy?
- a közös cél elég a szervezet meghatározásához?
A szervezet nem jogi kategória, tehát egy szervezet nem egyenlő egy jogi személlyel. Nem csak az ugyanaz a cél dönt (hiszen a konkurenciának is ugyanaz a célja).
A tulajdonosi viszonyok sem mérvadóak egy szervezet megítélésben.
Tehát azok, akiknek azonos a szervezeti identitása. Az egyén szempontjából: az “én” és
a “szervezet” között sokkal több azonulási pontot tud mondani, mint amennyivel nem azonosul. Tehát azonos identitás, amely különböző dolgokban fejeződik ki: gondolkodásban,
kommunikációban, cselekvésben. Ezeket kell fejleszteni, hogy ezekben egység legyen és így valósul meg a szervezet fejlesztés.